onsdag 11 november 2009

Älskade loppisfynd...

Tänkte visa mina senaste loppisfynd som jag är så stolt över.
Saker med underbar patina. Gammalt som får nytt liv.
Återbruk som dessutom var väldigt vänligt för plånboken...

En härlig gammal karott som fått sin patina
från köttsoppan (fettet!) som serverats från den.

Torkade hortensiablommor vilar
vackert i karotten idag...

Gamla silar (för socker eller...?)
fungerar bra till att sila te.
Silver som blivit mörkt med tiden men
vem vill putsa bort det vackra...?

Jag vill skicka en stor kram till er alla.
Jag har lagt mitt bloggande åt sidan
(av många orsaker) så därför har jag
inte varit så flitig på bloggfronten på sistone.
Men jag smygkikar in hos er då och då.

Ha det gott och tänd många ljus nu i höstmörkret.

Toodiloo!
Kram: Anneli

4 kommentarer:

Made in Persbo...Carina sa...

Hej vännen!
Å vilka ljuvliga loppisfynd.
Terrinen är ju helt fantastisk! Jag letar också efter terrin på hög fot men tycker inte de är lätta att hitta.
Den du fått tag i är ju sååå vacker!

Kram, Carina

Malin - I min trädgård sa...

Åh! Speciellt vackert med den torkade hortensian i karotten tycker jag!

Men, haha, det är ju snart vår igen, så då är du kanske klar med gardinerna tills dess. Perfekt tajming ;-).

Kram M

Vit som snö sa...

Underbara fynd verkligen! Terrinen är hur fin som helst, inte alls lätta att hitta.
O tesilar är alltid svåra att motstå!
Kram Cilla

Maria sa...

Vackert! Du har verkligen känsla för "shabby chic" vännen!